Digitalisering i Kristider gör att det aldrig varit viktigare att nå din målgrupp via samtliga relevanta digitala kanaler – digitalisera nu eller dö ut och riskera att bli historia.
Att digitalisering i kristider är viktigt kanske det är många som ser som en självklarhet.
Faktumet är dock att det dessvärre är många företag där ute som inte ännu insett vikten av digitaliseringen som sådan. Detta innebär i sin tur att verksamheter över tid sakta men säkert tynar ut.
Det är som vi alltid brukar säga – ”Digitalisera eller dö” – och vi menar allvar när vi mindre sparsamt använder oss utav det uttrycket i vår approach.
Jag tänkte dock vara så ödmjuk och bjuda på 3 bra saker som kan vara värt att känna till kring hur man arbeta under en digitalisering i kristider då digitaliseringen som sådan utan tvekan fortsätter att växa kvantitativt trots att världens ekonomi och samhälle ser ut som det gör idag post-coronakrisen aka Covid-19.
Attention!
Dina kunder ser allt du gör på Sociala Medier. Dina kunder delar vidare vettiga saker du postar på Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, Youtube mfl. Dina kunder gillar, dissar och följer din resa som entreprenör, verksamhet, varumärke, offentlig personlighet på sociala medier.
Dessa sociala medier leder i sin tur till ett oerhört stort värde i form av bilder, filmer, textinlägg – ja content i stort. Slutligen leder även all din kommunikation till din målgrupp på sociala medier till den digitala världens ände – din webbplats.
Det är alltså minst lika viktigt att attrahera din målgrupp via sociala medier som det är att dom landar på en webbplats som är ditt varumärke värdigt – oavsett om du är ett nytt, gammalt, litet, stort, bolag i kris eller bolag som bara ser möjligheter – som vi på Adwise ständigt gör.
Detta leder alltså till nummer 2 på listan.
Engagement!
När dessa besökare landar på din webbplats efter att ha lockats dit från diverse sociala medier så kommer nu den kanske största utmaningen som existerar inom värdeskapande webb idag bortsett från att alltid såklart ha med sig ett team extremt skickliga SEO och PPC-specialister.
Jag pratar självklart om att engagera dina nya besökare från dessa sociala kanaler så pass mycket att dessa besökare faktiskt visar ett så pass stort intresse att dessa besökare nu inser att trots dessa kristider då allas intäkter och inkomster hänger löst så skall nu denna besökare trots allt skapa värde åt dig och ditt företag eller verksamhet som du bedriver.
I din tur så skapar du värde till din besökare genom att leverera det som din besökare önskar få löst = ett problem, eller ett behov som över tid blivit ett problem som din besökare, nu även din tillika blivande kund.
Det är nu dags att denna besökare vars lösning du verkar erbjuda din nya kund genom att ha löst kundens problem via det erbjudande din affärsverksamhet bedriver samt erbjuder marknaden.
Detta leder mig in på den tredje och mest självklara saken som är lika no brainer som detta härliga blogginlägget – nämligen ”Action”.
Action!
Att coacha en besökare igenom Genomförandet och dess olika processer.
Svaret på den tredje tar vi mer än gärna med er som är så pass intresserade av att veta svaret på tredje punkten att du är välkommen att maila mig, william@adwisemedia.se så kan vi ta en post-coronakrisen länkmöte, fysiskt möte med en corona-vrist som hälsning eller ett hederligt gammalt telefonsamtal.
Just ja.
Glömde nämna att jag ju faktiskt skapat denna sidan med tekniker som avser attrahera besökare från Google – organiskt.
Det är på grund av rådande omständigheter ganska många som faktiskt söker på Google efter sökfrasen: Digitalisering i Kristider och jag kände därmed att ett litet blogginlägg om det ämnet var på sin plats.
Jag känner mig nu ganska övertygad om jag förhoppningsvis lyckats förmedla nivån på att den samlade kompetensen hos mig och teamet på byrån är tillräcklig för dig som läser detta inlägg – om du dessutom fann det via en sökning på Google?
Om du dessutom Googlat detta och sitter på Djurgården eller i närheten av Djurgården i Stockholm så är det ännu fräckare då Djurgården inte bara är Sveriges och Nordens epicenter för upplevelser och minnen för livet åt 16 miljoner turister årligen. Det är numera en plats som kan ses som ett epicenter för den rådande pandemi som satt hela Sveriges besöksnäring ur spel på bara någon månad.
Vidare är det ju även ganska intressant att du faktiskt även hade ett problem som du önskade finna en lösning på när du sökte på Google efter hur man löser marknadskommunikationen i sin marknadsföring under kristider år 2020 – eller hur?
Det problemet var väl hur man gör med sin digitalisering i kristider om man exempelvis jobbar som marknadschef, på byrå eller bara är en skarp entreprenör/företagsledare/styrelseledamot eller andra personer på ledande eller icke-ledande befattningar.
I rest my case!
William Rydh, CEO
Adwise Media Group AB
william@adwisemedia.se
https://adwisemedia.se/