Boråsaren Adam Alexandersson i Borås anses vara en utav Sveriges mest kompetenta grafiska designers och har sina verksamma år på den digitala Specialistbyrån Adwise kreativt tagit fram koncept och design samt utvecklat digital närvaro för några utav Sveriges största varumärken.


Adam Alexandersson i Borås är idag en anmärkningsvärd kreativ personlighet inom branschen då hans kreativa ådra och innovationsrikedom inom den digitala spjutspetsen ter sig som subtila och stilrena tolkningar av det analoga till det digitala.

Som ett kvitto på denna medfödda talang, hans driv och framförallt karaktär valde bland andra Pop House Sweden och bröderna Ravelli att anlita specialistbyrån Adwise för produktioner för Cirkus i Stockholm som är norra Europas största privatteater, ABBA The Museum, ABBAs globala Webshop, Anrika Hotell & Restaurang Hasselbacken, Ravellisport och Ravelli.se med flera.


 

Snabbfakta om Adam Alexandersson i Borås.


Nuvarande titel: Chief Design Officer på Adwisemedia AB.
Känd som:
”Geniet”, ”Flipperproffset” och ”Perfektionisten
Fullständigt namn: Adam Alexandersson.
Bosatt: Borås
E-postaddress: adam@adwisemedia.se

 


Adam Alexandersson, född den 27e Januari, 1995. Han är bosatt i Borås och är idag verksam på den digitala specialistbyrån Adwisemedia AB tillsammans med byråns team av digitala specialister och den renommerade företagsledaren William Rydh.

Tillsammans med den digitala specialistbyrån Adwisemedia med VD William Rydh Adam visat ett genuint engagemang samt excellens genom att tillsammans med byråns samlade kompetenser aktivt visat sin genuina ambition att bland annat stärka Kungliga Djurgårdens Intressenter (KDI) även känt som ”Royal Djurgården och dess varumärken.


Tillsammans med teamet av digitala specialister på Adwisemedia AB har byrån bland annat ett komplett digitalt partnerskap med Pop House Sweden-koncernen som innefattar samtliga utav koncernens varumärken.

Bland dessa återfinns historisk anrika samt renommerade upplevelser som Cirkus Arena, Resturang och Hotell Hasselbacken, Pop House Hotel, ABBA The Museum, ABBA The Museum Webshop samt nyförvärvet The Bakery*.

* Fotnot: Observera att The Bakery’s lanserade webb återfinns via denna adress och att länken ovan visar Alexanderssons och Specialistbyråns initiala förslag på hur webbplatsen skulle se ut och fungera. (Sorry folks… Vi måste självklart se till våra uppdragsgivares bästa – men även byråns – då vi har en extremt hög yrkesstolthet)


Adwise jobbar med varumärken som består av en klientbas som är oerhört mångfaldig, sträcker sig över många branscher men trots detta framförallt verksam inom nischen ”Upplevelser” där den anmärkningsvärda klientbasen består av Hotell, Restauranger, Teaterscener där Cirkus i Stockholm är den största privatteatern i norra Europa samt flertalet offentliga personligheter (celebriteter) samt varumärken som har en anrik och/eller anmärkningsvärd historik, framtid eller kombinationen av både och.

I stora drag kan vi konstatera att byrån jobbar med information (Läs: Data) där denna ovärdeliga information/data ter sig som extremt värdefulla insikter som den renommerade digitala specialistbyrån Adwise grundar sina råd och strategier – till byråns långsiktiga partners fördel.

Då den digitala byrån där Adam Alexandersson innehar en befattning som ger Adam befogenheter att ansvara för samtliga konceptförslag/designförslag samt all Front-End Utveckling, då titeln och befattningen CDO (Chief Design Officer) som Adam innehar och över tid gjort sig mer än förtjänt av har varit ovärderlig för byrån Adwise, teamet inom byrån och framförallt byråns klienter, uppdragsgivare och partners. 

Med en kompetensnivå (Alexanderson) innehar fortsätter Adam ständigt att överträffa alla förväntningar hos både kollegor, ledning, styrelse, ägare och de varumärken som anlitar specialistbyrån löpande.

Adam är en mångfacetterad, plikttrogen, principfast, lojal, organiserad digital specialist som framförallt är oerhört kompetent samt har en unik personlighet som är ovärderlig inom vilken organisation som helst. Förutsatt att organisationen i fråga genuint har förmågan att kvalificerat se samt identifiera denna extremt fantastiska personlighet och ovärdeliga tillgång.

Nedan följer videoklipp med intervjuer, utbildningar och föreläsningar som kan vara värda att slänga ett öga på:

Artiklar & Pressreleaser om Adwisemedia.

www.bt.se/naringsliv/arlig-reklam-ar-nyckeln-till-framgang/
22 feb. 2018
 
www.borasdly.se/nyheter/tva-nya-hyresgaster-i-viskaholm/
28 aug. 2018

www.bt.se/naringsliv/digital-specialistbyra-flyttar-in-i-gamla-vaverilokaler/
21 maj 2019

https://www.svenskbyggtidning.se/…/digital-specialistbyra-och-arkitekter-b…


En riktigt bra Digital Byrå brinner passionerat för att stärka, förädla, samt föreviga varumärken via digitala medier.


Uppdaterad senast:
2019-11-30

Meny