Emelie Rydh anses vara en utav Sveriges mest kompetenta Digitala Strateg & Copywriter.


Med mer än 18 år bakom sig tillsammans med maken William Vladimir Rydh, inom det digitala är Emelie Rydh idag en anmärkningsvärd personlighet inom branschen då hennes insikter inom den digitala spjutspetsen ter sig på märkliga men ovärderliga sätt.

Som ett kvitto på Emelies driv och karaktär valde hon att nominera sin make till ”Årets Normbrytare 2017” som årligen delas ut av Svenska Mässan under Mediedagarna i Göteborg (MEG.) Detta skulle sedermera leda till att William Rydh blev en utav de officiella och utvalda (nominerade) till ”Årets Normbrytare 2017”.


Snabbfakta om Emelie Rydh:

Känd som: ”Emelie Rydh”.
Fullständigt namn: Emelie ”Marie” Rydh.
Nuvarande titel: Digital Strateg & Copywriter på Adwisemedia AB.
Bolagsengagemang: Styrelsesuppleant i Adwisemedia AB och William Rydh Holding AB.

Kontaktuppgifter:

E-Postadress: emelie@adwisemedia.se
Telefonnummer: +46732525785

Emelie Rydh - Bild på Emelie Evelina Marie Lohne Rydh


Emelie Rydh född den 16 September, år 1990, bosatt i Borås tillsammans med den digitala specialisten samt tillika make William Rydh och deras dotter Ellis ”Evelina Marie” Rydh. Tillsammans med den digitala specialistbyrån Adwisemedia och maken William Rydh (VD, Adwisemedia AB) har Emelie visat ett genuint engagemang samt excellens genom att tillsammans med byråns samlade kompetenser aktivt visat på sin ambition att stärka Kungliga Djurgården och dess varumärken.


Tillsammans med specialistteamet på Adwisemedia AB har byrån bland annat ett komplett digitalt partnerskap med Pop House Sweden-koncernen som innefattar samtliga utav koncernens varumärken.

Bland dessa återfinns historisk anrika samt renommerade upplevelser som Cirkus Arena, Resturang och Hotell Hasselbacken, Pop House Hotel, ABBA The Museum, ABBA The Museum Webshop samt nyförvärvet The Bakery*.

* Fotnot: Observera att The Bakery’s lanserade webb återfinns via denna adress och att länken ovan
visar byråns initiala förslag på hur webbplatsen skulle se ut och fungera. (Sorry folks..)

Byrån jobbar med varumärken vars grundare är en klientbas som är oerhört anmärkningsvärd och mångfaldig.
I stort kan man säga att byrån jobbar med information. Information som kan te sig som mycket värdefull om data och de insikter som data ger används på rätt sätt av ett mycket kompetent team med moralen på rätt sida av kompassen.


Nedan följer videoklipp med intervjuer, utbildningar och föreläsningar som kan vara värda at slänga ett öga på:

Emelie Rydh: Artiklar och Pressreleaser om Emelie Rydh och henns make William Rydh.

www.bt.se/naringsliv/arlig-reklam-ar-nyckeln-till-framgang/
22 feb. 2018

www.bt.se/boras/de-startar-antirasistisk-sajt/
13 juni 2014 

www.borasdly.se/nyheter/tva-nya-hyresgaster-i-viskaholm/
28 aug. 2018

www.bt.se/naringsliv/digital-specialistbyra-flyttar-in-i-gamla-vaverilokaler/
21 maj 2019

https://www.svenskbyggtidning.se/…/digital-specialistbyra-och-arkitekter-b…


En riktigt bra Digital Byrå brinner passionerat för att stärka, förädla, samt föreviga varumärken via digitala medier.


Uppdaterad senast:
2019-11-13

Meny