William Rydh är VD på Adwise Mediabyrå med 18 års erfarenhet av digitala medier.

William Rydh är VD och grundare till Adwise Mediabyrå med bolagsnamnet Adwisemedia AB.

Adwise Mediabyrå är en specialistbyrå inom digital varumärkesstärkande insatser.

William Rydh har 18 års bakom sig inom det digitala och är idag en anmärkningsvärd personlighet inom branschen där han ofta bryter förlegade normer och levererar iskall sanning och ärlighet vilket han också fick ett kvitto på när William Rydh nominerades till Årets Normbrytare av Svenska Bokmässan under Mediedagarna i Göteborg (MEG.)

Namn: William Rydh
Befattning:
Verkställande Direktör (VD)
Bolagsnamn: Adwisemedia AB
Varumärkesnamn: Adwise Mediabyrå

William Rydh föddes den 13 Maj, 1986 och är bosatt i Borås med sin fru Emelie Rydh och sin dotter Ellis Rydh.
Han är numera (2019) mestadels verksam på Djurgården, Stockholm där han bland annat jobbat med Cirkus Arena Stockholm, Anrika Resturang & Hotell Hasselbacken, Pop House Hotel, ABBA The Museum, ABBA The Museum Webshop och Pop House Sweden-koncernens övriga varumärken.

  • William Rydh, Startade sin digitala resa redan som 14 åring, år 2000.
  • William Rydh, Startade sitt första digitala projekt, ett socialt nätverk som skulle bli ett utav Sveriges största inom sin nisch som 16 åring, år 2002.
  • William Rydh har erhållit utmärkelsen: Sveriges främsta specialist inom sökmotoroptimering 2017.
  • William Rydh har blivit nominerad till det prestigefyllda: Espiras Entreprenörspris 2018.
  • William Rydh har nominerats Företagarnas: Årets Unga Företagare 2019.

 

William har en enda personlig varumärkesskada under 18 år av ren passion för det digitala.

Numera är artikeln i fråga anmäld till Pressombudsmannen där ärendet genomgår granskning då underlag i form av bandade inspelningar och skärmdumpar på konversationer via mail finns på allting som står skrivet nedan, allt är dokumenterat och kommer att granskas av samtliga instanser tills dess att Driva Eget inser skadan som skapats av att endast gå på en initial källa, samt för allmänheten attackera och felaktigt rubricera en artikel som innehåller förvrängda citat som dessutom varit skriftliga samt själva rubriceringen i sig som strider mot både allt som William står för rent etiskt men även de pressetiska reglerna

William Rydh blev under 2018 felaktigt utmålad i en artikel författad av Anders Nyman Driva Eget där William fick stå till svars för felaktigt agerande hos anställda i ett fyra månader verksamt bolag som han aldrig varit operativ inom.

William var dock varken är styrelseledamot i bolaget eller någonsin varit operativ inom bolaget.

Rubriceringen på artikeln som är skriven och publicerad är 100% obefogad och syftar på ett sidobolag som William och teamet på byrån Adwisemedia AB skapat en innovativt skalbar lösning inom digital marknadsföring åt mot en licensavgift.

Av samtliga delägare involverade i bolaget som utmålats i samband med artikeln vars rubricering strider mot Sveriges pressetiska regler då den inte är verklighetsförankrad och ej heller källkritiskt hanterad enligt de pressetiska regler som råder i svensk lagstiftning – det fanns nämligen ytterligare tre delägare vars namn ej publicerades i artikeln i fråga.

Två utav dessa ansvarade för försäljning av tjänsten som innoverats utav William Rydh och teamet på Adwisemedia AB och den tredje ansvarade för kapital, ekonomi och investerare. Trots denna information och över 20 timmar effektiv samtalstid mellan William Rydh, Anders Nyman som författat en artikel samt publicerat den trots löftet om att William skulle informeras i det fall som ”Driva Eget” överhuvudtaget skulle publicera en artikel om ett snedsteg som två anställda inom det externa säljbolaget som ej har något med bolaget Adwisemedia AB att göra mer än att ha producerat en skalar tjänst åt bolaget i fråga.

Efter samtal mellan chefredaktören på ”Driva Eget” som i övrigt agerade mycket defensivt och oprofessionellt i sin första kontakt med en frustrerad och besviken person (William) vars namn, personliga varumärke och samtliga bolagsnamn förnedrats av osanning och där William Rydh har eller har haft delägande inom.

Samtal med Ansvarig Utgivare för ”Driva Eget” gav svaret: ”Du valde att ta samtalet” – vilket i sig är motsägelsefullt i tanken att smutskasta Williams personliga varumärke då man de facto väljer att ta ett samtal baserat på ett mail där man blivit anklagad för att ha agerat oetiskt. Personer som har något att dölja eller vet att dom felat tar oftast aldrig emot samtalen från journalister och om man välj gör det så är det allra vanligaste svaret på anklagelserna i fråga ”Inga kommentarer” – vilket var motsatsen till hur William agerade då han ansåg att han ej felat och ville försvara tjänsten i fråga – inte agerandet som personal inom ett bolag han ej varit verksam inom utfört bakom ryggen på övriga delägare.

William svarade på ett femtiotal frågor åt en person (Anders Nyman, Driva Eget) inom ett område som Anders Nyman uppenbart inte är kvalificerad nog att överhuvudtaget föra argument kring och gjorde slutligen en fullständig blunder genom att göra en inkompetent bedömning av situationen i fråga och därmed skapa extremt stor ekonomisk skada för samtliga kollegor inom bolaget Adwisemedia AB där William alltid varit operativ och som ej felat överhuvudtaget samt för William Rydhs personliga varumärke i stort.

William önskade ödmjukt en sittning med vederbörande för att reda ut missförståndet – men fick kalla handen utav ”Driva Eget” utan en förklaring på varför.

Utöver ovan föreläser William Rydh inom ämnet: ”Sökmotoroptimering” samt utbildar inom detta.

Han föreläser även om ”Framtiden inom Digital Marknadsföring” samt vikten av att näringslivet visar större engagemang för framtidens talanger, dvs studenter som skall utföra sin LIA-praktik.

 

Uppdaterad senast:
2019-03-23

Meny